ju
Warszawskie lotnisko świetnie radziło sobie z obsługą ruchu pasażerskiego, również tego związanego z obsługą prywatnych samolotów, co wpłynęło na fakt, że w Modlinie nie lądowały w tym czasie samoloty związane z mistrzostwami, choć port był na taką ewentualność przygotowany.
„Rynek Infrastruktury” dowiedział się również, jak w tym czasie wyglądał ruch lotniczy na warszawskich Babicach. Ponieważ nie jest to lotnisko komunikacyjne obsługujące ruch pasażerski, nie było ono brane przez organizatorów Mistrzostw Europy jako lotnisko zabezpieczające przylot kibiców.
- W związku z organizacją Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012 odnotowaliśmy na lotnisku wzrost ilości operacji związanych z zabezpieczeniem i zapewnieniem bezpieczeństwa przeprowadzonych w Warszawie meczy piłkarskich. O około 160 proc. wzrosła ilość operacji lotniczych lotnictwa wojskowego oraz policyjnego – poinformował „Rynek Infrastruktury” dyrektor Centrum Usług Logistycznych Andrzej Lipiński.
- Jednak w związku z ograniczeniami w przestrzeni powietrznej wokół Warszawy wprowadzonej przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej oraz ograniczeń lotów szkolnych wprowadzonych przez zarządzającego lotniskiem ilość lotów lotnictwa cywilnego zmalała o około 50 proc. w stosunku do analogicznego okresu sprzed mistrzostw – dodał dyrektor.
Łącznie na lotniskach w miastach gospodarczych i Krakowie podczas fazy grupowej przeprowadzono 11 520 operacji lotniczych. Liczba operacji związanych wyłącznie z obsługą lotniczą Euro 2012 wyniosła 2 322, co stanowi 20 procent wszystkich operacji na lotniskach.
Na lotnisku w Gdańsku przeprowadzono łącznie 1.858 operacji (420 operacji Euro), 1.340 we Wrocławiu (483 Euro), w Poznaniu 1.201 (339 Euro) a w Krakowie 1.540 (237 Euro).